Tuesday, March 3, 2009

ANGÅENDE OPERASJONEN TIL LILLEMOR

Jeg vil bare oppklare noe for eventuelle valpekjøpere som ser på blogsiden min.
Før sommeren opererte Lillemor bort neserynken sin, dette ble IKKE gjort fordi Lillemor hadde eller har øyesykdom, men pga uvitenhet fra min side. Jeg hadde tatt med Lillemor til dyrelegen tidligere fordi hun hadde så mye øyerusk i øynene, noe jeg trodde var uvanlig. Alle som har hatt mops lenge eller kjenner til rasen vet at tårekanalene hos hunder med flat snute er annerledes enn hos f.eks en schæfer, dette gjør at de samler opp mer og oftere øyerusk. Jeg visste ikke dette da og stolte på veterinæren da hun sa at kanskje en operasjon ville hjelpe på det, noe det ikke gjorde ( men hun snorker lavere;P). Jeg vil bare presisere dette så folk ikke går å tror jeg avler på en hund med øyesykdom, Lillemor har aldri brukt medisiner på øyene sine og trenger det heller ikke:) Jeg ville aldri brukt henne i avl om hun hadde hatt problemer med dette.!

Sånn, da var det gjort:)

2 comments:

YenBui said...

heihei..Dette er Yen Bui (fra apoteket på lagunen).Vet ikke om dere husker meg da..jeg solgte dere de tisseteppene.Hehe.. Dersom de er for store kan man finne dem i mindre størrelser også, som koster mindre og da. Ville bare si at det er en kjempefin side du har fått til her og gleder meg å se bildene når valpene kommer. Bor på Danmarksplass jeg og siste året på farmasistudiet.Så at du også er student..hehe.. Var veldig hyggeli å komme i prat med dere begge og lykke til!!!
PS!trenger du kjøper noen gang så er det bare å ta kontakt!er veldig interessert..hehe..
mitt nr er ihvertfall: 905 85 433, og email yen.bui@student.uib.no

klem fra meg..

caroline said...

Heihei:)

Joda, vi huska d veldig godt:) Akkurat no har vi vært med veterinæren å tatt røntgen av Lillemor, det blei sett heile SJU mopsa der!!! Et kjempekull for en mops:):) E e så spent!! E har ei venninne som går farmasistudie også, men ho tar det i tromsø:) Vi har som sagt ikke lovt bort nokken mopsevalpa enda, vil vente med å leite etter kjøpere til valpene e født og vi vet at dem e sunne og friske:) Men vi syns du virka veldig hyggelig så vi kan jo holde kontakten fremover også kanskje du kan komme på besøk når valpene e blitt eldre:) Email adressen min e: Caroline_slatlem5@hotmail.com.
Du kan sende me en mail og skrive litt om d, koffor du vil ha mops, ka skal du bruke mopsen til, skal du bo i bergen osv osv..:) E bare sånn e ber alle som e interessert i valpa gjør, ikke nokke skummelt:)


Litt om meg og Lillemor

Jeg er en 22 år gammel jente som studerer i bergen, her bor jeg sammens med min kjære Rune og "babyen" vår, Lillemor:) Lillemor er en en svart liten mops som vi har vært så heldige å få kjøpe med kennel sundkjerringen her i Bergen:) På denne bloggsiden vil jeg skrive om Lillemor`s utvikling fra valp til voksen og forskjellige hendelser som skjer i hennes liv. Hadde vært kjekt om dere la igjen noen kommentarer:) Kos dere:)

Kennelnavn:

Kennelnavn:
Sundkjerringens Darling Betty Boop

Arkiv