Tuesday, March 17, 2009

7 VALPER FØDT!!!

Hohoi!! Fødselen har gått så bra!! Hun fikk som sagt pressrier når temperaturen var på 36,5(rare greier), en time seinere fikk hun den første valpen en fawn hannhund som veide ca.180g (kl.08.10), den neste valpene skulle vise seg å bli den vanskligste og den kom ikke ut før klokken var 09.55. Vi måtte dra å hjelpe henne med å få den ut, satt bom fast! Etter å ha masert den å prøvd å få den i live i ca.30 min skrek den 200g tunge mopsehannen (sort). To sekund etter (var så vidt vi merket det) ploppet det ut en sort tispe på 130g (kl.10.00). Klokken 10.15 fjertet hun bokstavelig talt ut den fjerde, en sort tispe på 125g. 10.35 kom et nytt og kjapt plopp og enda en sort tispe kom, også den var 125g. Nå fikk Lillemor litt pause og neste valp kom klokken 11.35, en sort hannhund med en hvit trekant på brystet (203g). Den sjuende og siste valpen kom tett på 11.50 og var en sort hannhund til med et hvit "opp-ned-hjerte" å brystet(180g).
For å oppsummere:
08.10: fawn hanne, 180g (Alexander den store)
09.55: Svart hanne, 200g (Abraham Lincoln)
10.00: Svart tispe, 130g (Anne Boleyn)
10.15: Svart tispe, 125g (Amalie Skram)
10.35: Svart tispe, 125g (Agatha Christie)
11.35: Svart hanne, 203g (Aristotoles)
11.50: Svart hanne, 180g (Augustus)
Nå snorker hun med klynkende og søkende småvalper rundt seg:) En velfortjent dubb kan man si:)
































8 comments:

Jatte said...

Åååh, så søte :)
Kan tenke meg det var en fantastisk opplevelse og være med på fødselen også ?, selvom det nok var litt skummelt :)

Kos dere med de søte små ..

Hilsen Jannicke & Nicolai:)

ღ Iselin ღ said...

Gratulerer så mye med nydelige 7 små nurk! Og fristelsen ble ikke akkurat mindre her for min del..!

silje/cathrine said...

Gratulerer! Bra å se at alt gikk fint!
Ser ut som 7 søte små ihvertfall!

silje/cathrine said...

BTW, korleis i all verden klarer du å huske kem som er kem av de??

caroline said...

hehe..d tenkte e også på.. så e hadde kjøpt dem valpebånd for å skille dem, men dem e for stor enda! E egentlig bare to tispe e streva litt med,ellers så huska e resten:)

Ja, det va en heilt fantastisk, men ogå slitsom opplevelse! Lillemor var så flink..*stoooolt* De kom så og si som perler på en snor, ikke et eneste klyng ga hun fra seg gjennom hele prosessen. Tøffa mi:)

Pia said...

Grattis med søte små da..! :D Blir spennende å se de vokse til, får håpe på noen skikkelig Mini-Boris'er, den gutten er jo bare helt herlig..! Lykke til med alle de små videre:)

Victoria said...

Sånn. nå har jeg laget meg en hundeblogg jeg og, sånn at jeg kan komentere i bloggen din å, og ikke bare på doggis.
Dobblt op hehe :P
Kjøpe søte bilder av søte valpiser!
Håper det går bra med dere alle 10 ;)

caroline said...

Så flott:) Så fin ut siden din:) Alt står bra til med de små, men fremtiden til hannhunden med åpen gane er fortsatt litt usikker!:/ Skal se om jeg rekker å legge ut flere bilder ikveld:)


Litt om meg og Lillemor

Jeg er en 22 år gammel jente som studerer i bergen, her bor jeg sammens med min kjære Rune og "babyen" vår, Lillemor:) Lillemor er en en svart liten mops som vi har vært så heldige å få kjøpe med kennel sundkjerringen her i Bergen:) På denne bloggsiden vil jeg skrive om Lillemor`s utvikling fra valp til voksen og forskjellige hendelser som skjer i hennes liv. Hadde vært kjekt om dere la igjen noen kommentarer:) Kos dere:)

Kennelnavn:

Kennelnavn:
Sundkjerringens Darling Betty Boop

Arkiv