Tuesday, March 3, 2009

LILLEMOR SKAL HA VALPER:)

15 januar ble Lillemor parret med Boris ( Soldronningen`s The Man In Black) og det ble "blinkskudd". Jeg hadde planer om å kunngjøre dette litt tidligere, men jeg har en lei tendens til å glemme denne blogsiden. Nå er Lillemor 47 dager på vei og har fått en temmelig stor mage, ifølge ultralydsundersøkelsen trodde veterinæren hun så fire valper, men imorgen er det røntgen og da vil vi få et eksakt antall:) gler meg! Hvis hun går gravid alle 63 dagene vil valpene bli født 19mars, men siden mopsen er en liten rase regner jeg med de kommer litt før:) Jeg både gler meg å grur meg til valpene kommer.. Jeg regner nok med det blir en del jobb, men det er ikke det som skremmer, det er mer fødselen.. Vil ikke at noe skal skje med Lillemora og valpene. Jeg har lest boken "valping", av Anne L. Buvik og Tove Solberg, ut inn og kan den snart utenatt:) Igår ringte jeg agria dyreforsikring og la til agria avls forsikring så da er det i boks, vil gjør alt riktig og lære myyyyyyye så om noen har tips å komme med så blir de godt mottatt. Siden dette er mitt første kull så er jeg som en svamp når det kommer til alt om avl og oppdrett:)


Her er et bilde av Lillemor 46 dager på vei:) Store bolle magen min!:) Tror ikke hun er klar over hva som faktisk er i ferd med å skje så det skal bli spennende å se hvordan hun takler mors rollen. Hun hadde en veldig flink mor selv så jeg håper hun har lært fra moren sin:)






Sittende bollemage;P




Sundkjerringens Darling Betty Boop, født: 3/2-2007


Her er et bilde av Lillemor før graviditeten, litt dårlig, men fant ikke noe bedre akkurat no.





Klehaugens Trine, født: 6/1-2004

Dette er mamman til Lillemor, Trine:) Jeg hadde ikke andre bilder av henne, men det kan jeg skaffe om noen vil se flere:) Dette bildet ble tatt når Lillemor og broren Doffen møtte moren sin igjen ca. en måned etter de var blitt solgt, der trodde tydeligvis at det fortsatt var melk der. Morro å se hvor kjapt de gjenkjente henne:)



Aisle``s Black Apache Warrior, født: 20/2-2004


Dette er faren til Lillemor, Monty. Han kommer fra kennelen Pugbully her i norge og er blant annet amerikansk og svensk champion, om noen er interessert kan dere titte innom kennel siden å lese mer om han. Www. pugbully.no





Soldronningens The Man In Black, født: 21/11-2007


Her er den stolte faren til de kommende valpene, Boris:) Eieren Synnøve Rosvold driver et lite oppdrett av mops sammens med søsteren sin og du kan besøke siden deres på : http://www.freewebs.com/borikken/index.htm



Tangetoppen`s Valborg, født: 1/5-2004

Her er moren til Boris, hun kommer fra soldronningen`s kennel og du kan besøke sidene deres på: http://home.no.net/soldr/



DK N UCH Tangetoppen`s Classy Guy


Dette er er faren til Boris.

No comments:


Litt om meg og Lillemor

Jeg er en 22 år gammel jente som studerer i bergen, her bor jeg sammens med min kjære Rune og "babyen" vår, Lillemor:) Lillemor er en en svart liten mops som vi har vært så heldige å få kjøpe med kennel sundkjerringen her i Bergen:) På denne bloggsiden vil jeg skrive om Lillemor`s utvikling fra valp til voksen og forskjellige hendelser som skjer i hennes liv. Hadde vært kjekt om dere la igjen noen kommentarer:) Kos dere:)

Kennelnavn:

Kennelnavn:
Sundkjerringens Darling Betty Boop

Arkiv