Friday, March 20, 2009

ENDA FLERE BILDER:)

Tok noen bilder igår, men kun med mobilen denne gangen også. Valpene vokser mye hver dag og de har allerede begynt å vise litt "personlighet"..;p Alexander Den Store er en skikklig matape og henge på pattene til Lillemor hele tiden, han er selvfølgelig den største i flokken og har gått fra fødselsvekt på 200g til 265g og det bare på to dager! De tre tispene er veldig like enda og kravler bort til storebrødrene sine hele tiden for varme:) Albert Einstein liker helst å sove litt alene og kravler som regel bort i en liten krok ved siden av alle sammen, luring han så slipper han alt maset;) Abraham Lincoln, den eneste lyse i flokken, faller aldri til ro uten at han ligger på ryggen..:) Så om han hyler litt er det som regel fordi han har problemer med å rulle seg over:)
Dere har kanskje lurt litt på hvorfor jeg valgte navnene jeg valgte!? Alle begynner selvsagt på A fordi det er et A-kull, men de har alle blitt oppgjenkalt etter historiske kjente personer. Dette er fordi jeg er en liten historienørd og det er historie jeg studerer:) To av valpene var enkle å velge navn til og det var Alexander Den Store og Abraham Lincoln. Alexander fikk navnet sitt nettopp fordi han er den størse og med en kjempeappetitt:) Abraham L fikk det navnet fordi han er den eneste lyse blant alle de svarte og den virkelige Abraham L var jo,kort fortalt, en hvit mann som kjempet for de svarte:) Synes derfor det passet bra:)

Ellers går alt bare bra og valpene legger på seg som de skal, eneste problemet vi har er den evige pesingen til Lillemor! Vi har hatt temperaturen i valpekassen på 25grader (slik som det står i bøkene) og dette er altfor varmt for Lillemor. Jeg blir vekket flere ganger om natten fordi Lillemor ikke klarer å sove og da blir det bare stress i valpekassen. Etter å ha surfet litt på nettet fant jeg to sider skrevet av veterinærer hvor det stod at mange har for høy tempertur i valpekassen og det holder med 20-22grader, for høy temperatur kan føre til at tispen har det ubehagelig og stresser og det er lettere å få jurbetennelse. Vi har derfor bestemt oss for å senke temperaturen litt og heller legge ekstra pledd på valpene om de vise tegn til at det blir for kaldt.. Men det tror ikke jeg blir nødvendig, de ligger med tungen ute hele tiden:)















3 comments:

Victoria said...

Å halooo så søt Lillemor er og da :)
Joslig med update og fine bilder!
Moro at Fawnen vil ligge på ryggen da :)
Min forige hund, Bosse hatet det. Nektet!
Mens familie hunden Gulla elsker de. De er så søte og bløte å kose med når de ligger på rygen :)

Unknown said...

Heisann:) tittet innom siden din og tenkte jeg skulle legge igjen et lite potetrykk, er eier av ei lita mopsejente som nettopp fylte et år:)Dere er så flinke å ta lillemor med rundt omkring. jeg selv tar også med meg sofie overalt jeg drar og det går så fint:)Opplever mopsen som en allsidig og grei hund som elsker både folk og andre hunder:) så koselig med valpekull da, artig at det ble så mange og at ting ser ut til å gå som det skal:) skal dere beholde en selv eller? Jeg ønsker også å skaffe en til om tid og stunder:)Mvh Therese og mopsen sofie.
http://www.blogtown.se/blog.php?date=2009-03-14+19%3A28%3A00&id=sofieamierose

Unknown said...

Takk for det:) Ingen tuppen uten lillemor nei, hehe;) artig å ha en av hver farve da:)tenker jeg hadde ønsket en svart dersom det skulle blitt en til ja:)Lykke til videre med valpene og med å finne gode valpekjøpere til alle søte små.


Litt om meg og Lillemor

Jeg er en 22 år gammel jente som studerer i bergen, her bor jeg sammens med min kjære Rune og "babyen" vår, Lillemor:) Lillemor er en en svart liten mops som vi har vært så heldige å få kjøpe med kennel sundkjerringen her i Bergen:) På denne bloggsiden vil jeg skrive om Lillemor`s utvikling fra valp til voksen og forskjellige hendelser som skjer i hennes liv. Hadde vært kjekt om dere la igjen noen kommentarer:) Kos dere:)

Kennelnavn:

Kennelnavn:
Sundkjerringens Darling Betty Boop

Arkiv