Monday, March 26, 2007

Vi venter i spenning:)




I Januar 2007 bestemte jeg meg for at en mops, det ville jeg anskaffe meg! Men dette skulle ikke være så enkelt som jeg hadde trodd, flere problem måtte løses før jeg kunne begynne å glede meg. Første hinder: Jeg måtte overtale min godeste kjæreste. Andre hinder: Jeg måtte finne en måte finansiere det på. Tredje og største hinder: Jeg måtte finne en kennel som hadde valpekull og ville selge meg en!

Dagen etter jeg hadde fundert på alle disse utfordringene som lå foran meg begynte jeg å prøve å løse hinder nr.2, dette skulle heldigvis vise seg å være den enkleste:) Min kjære snille Rune ga ikke så altfor mye motstand (litt masing ble det vel,hehe) og etter et par uker hadde jeg klart å overbevist han at dette var riktig:)


Så var februar kommet og nå skulle vi kjøpe oss egen leilighet, det var mye fram og tilbake på visninger, men vi fant tilslutt en leilighet som falt i smak=) Etter å ha avsluttet leieavtalen vi hadde for tidlig på den tidligere leilgheten, trodde vi at depositumet vårt forsvant ut vinduet... men neida! Dermed løste dette mitt første hinder, finansieringen=)


Nå var det bare å finne den lille tispen!:) Jeg tilbrakte utallige timer på internett og kontaktet forskjellig kenneler, men dette skulle ikke bli enkelt! Jeg hadde jo allerede funnet ut at det var en svart tispe jeg ville ha, men det viste seg at det ikke er så mange svarte mopser som det er fawn farget... Da ble det enda vanskeligere.. Jeg fortsatte derimot å lete, jeg skulle ikke gi opp!

Plutselig en dag fikk jeg svar fra en kennel!........ De fortalte at de hadde et kull akkurat NÅ!! De hadde også ei lita SVART TISPE!! Og vent, d blir bedre.. Det holdt til ti minutter med bil fra der vi bodde!! Jeg var helt overlykkelig, kunne nesten ikke tro det! johoooo=)=)=)


Vi har fått veldig god kontakt med de som driver kennelen og de har vært veldig hyggelige:) På lørdag var vi å besøkte den lille jenten vår for andre gang og no gjenstår bare ventingen igjen før vi kan komme å hente den lille=)


Ca. to uker igjen!!!!!!!




No comments:


Litt om meg og Lillemor

Jeg er en 22 år gammel jente som studerer i bergen, her bor jeg sammens med min kjære Rune og "babyen" vår, Lillemor:) Lillemor er en en svart liten mops som vi har vært så heldige å få kjøpe med kennel sundkjerringen her i Bergen:) På denne bloggsiden vil jeg skrive om Lillemor`s utvikling fra valp til voksen og forskjellige hendelser som skjer i hennes liv. Hadde vært kjekt om dere la igjen noen kommentarer:) Kos dere:)

Kennelnavn:

Kennelnavn:
Sundkjerringens Darling Betty Boop

Arkiv